2015년 4월 22일...
BMW Blog (미국) 에 아래와 같은 e92 m3 에 관한
article 이 올라왔습니다.
혹시, 자연흡기 엔진을 좋아하시는 분들에게 정보가 될 것 같아,
글을 posting 해 드립니다. ^^
5 Reasons to buy an E92 M3
(e92 m3 를 구매해야 하는 5가지 이유)
April 22nd, 2015 by Nico DeMattia
< 이미지 출처 : http://www.autoevolution.com/news/alpine-white-bmw-e92-m3-gets-slammed-at-eas-photo-gallery-64626.html#agal_1 >
These are the five best reasons why you should buy an E92 M3. The previous E92 M3 is something of great joy, and it's easy to see why it's missed.
m3 e92 를 구매해야 하는 분명한 5가지 이유가 있다. 직전 m3 모델인 e92 는 극강의 재미로 통하며, 사람들이 왜 e92 m3 를 그리워하게 되는지를 쉽게 알 수 있다.
The new F80 M3 has been taking some heat from enthusiasts since its debut. The criticisms are a bit unfair in my eyes, as not liking something simply because it isn't its famous predecessor is ridiculous. The biggest reason for criticism, however, has been with the engine. While a masterpiece of automotive engineering, the new M3's engine is turbocharged, which is sacrilegious to the M3 faithful. The previous M3, the E92, had also been deemed a heathen by the M3 community, because of its use of a V8 instead of a straight-six. Yet, now the previous V8 is mourned, as it's the last naturally**irated M3 engine likely to ever be built.
신형 f80 m3 는 출시때 부터 매니아로부터 비난을 받아오고 있다. 비판을 하는 가장 큰 이유는 엔진 때문이었다. 자동차 공학의 걸작에 반하는... m3 의 믿음을 져버린 터보 엔진이 신형 m3 에 장착되었기 때문이었다. 직전의 m3 인 e92 m3 는 직렬 6기통이 아닌 v8 (8기통) 엔진을 장착한 이유로 인해, m3 커뮤니티에서 열렬하게 추앙받던 모델이었다. 직전 v8 (8기통) 엔진이 사라지면서, 지금까지 생산된 m3 의 마지막 자연흡기 엔진이 되어 버렸다.
Admittedly, the previous E92 M3 is something of great joy, and it's easy to see why it's missed. The aforementioned V8 is a thing of beauty, with it's 8,250 rpm redline, instantaneous throttle response and howling exhaust note. It also had telepathic steering, some of the old-school kind enthusiasts miss so dearly. The chassis was wonderful, so effortlessly controllable and could easily be coaxed into beautiful drifts. It also looked fantastic, especially in coupe form. The interior on the E92 M3 wasn't the best, but it faded from sight once that screeching exhaust note filled your ears.
인정하건대, 직전 m3 e92 는 극강의 재미로 통하며, 사람들이 왜 그토록 e92 m3 를 그리워하게 되는지를 쉽게 알 수 있게 된다. v8 (8기통) 엔진은 8,250 rpm 의 레드존을 가지고, 즉각적인 throttle 의 응답과 엄청난 배기 소리를 가진 그 자체가 아름다움을 가진 엔진이다. 또한, e92 m3 는 열광적인 팬들이 그토록 그리워 하는 telepathic steering 을 가지고 있다. 샤시는 훌륭하며, 쉽게 컨트롤할 수 있어, 아름다운 모습으로 드리프트도 할 수 있다. 쿠페의 모습을 가져 또한 환상적이다. e92 m3 의 인테리어는 최고는 아니다. 그러나, 당신의 귀에 그 엄청난 배기음이 들리게 되면, 그 같은 인테리어의 단점은 점차 아무것도 아니게 될 것이다.
The E92 was a fantastic car, and if that's the car you prefer to the newer F80, as long as you've driven both and made a fair comparison, then the E92 will make an excellent purchase. So let's go over some of the reasons to buy one.
e92 m3 는 휼륭한 자동차이다. e92 m3 와 f80 m3... 2대 모두 운전해 보고 공정한 평가를 내려서, 결국 e92 m3 를 선택하게 된다면, e92 m3 는 구매할 만한 휼륭한 상품이 될 것이다. 이에 대한 몇가지 이유를 적어본다.
1) Value
Most cars depreciate awfully. Cars are probably the worst investment one can make. So buying a used car is always a safer bet. Especially when that used car has a good possibility of becoming a highly desired classic. As the last naturally**irated M3 and the only V8, the E92 could very well rise in value dramatically in the future. There is already a cult following for it, and as naturally**irated engines completely fade away, it will shine in the eyes of collectors.
1) 가치
대부분의 자동차는 감가상각이 꽤 크다. 따라서, 자동차는 사람이 할 수 있는 최악의 투자대상일지도 모른다. 그래서, 중고차를 구매하는 것이 언제나 안전한 투자 방법이다. 특히, 그 중고차가 아주 매력적인 클래식 자동차일 가능성이 높을 경우에는 더욱 그렇다. 마지막 V8 자연흡기 엔진을 장착한 e92 m3 는 향후 큰 폭으로 그 값이 뛸 가능성이 높다. 이미 e92 m3 를 추종하는 사람들이 있을 정도이다. 그리고, 자연흡기 엔진이 완전히 사라져 가면서 클래식카 수집가들이 e92 m3 에 눈독을 들일 것이다.
2) Performance
While the F80 is the faster and better performing car, the E92's performance is very unique. That engine and chassis are so different from any other M3, both before and after, so it’s a car that will provide a unique experience no other M3 can. Many also claim that the E92 has some of the best steering of any M3, though that probably comes down to preference.
2) 성능
f80 m3 가 더 빠르고, 성능이 높을 순 있으나, e92 m3 의 성능은 매우 독특하다. 엔진과 샤시는 이전에 생산되거나, 향후에 생산될 여타 m3 와는 완전히 다르기 때문에, m3 생산역사를 통틀어 매우 독특한 경험을 우리에게 안겨주는 자동차 이기 때문이다. 많은 사람들이 e92 m3 가 최고의 스티어링 감각을 갖고 있는 자동차라고도 주장한다.
3) Sound
There is nothing like the sound of the 4.0 liter V8 shrill that emits from the quad exhaust pipes of an E92 M3. I, personally, don't like the E92 over the new F80, but I must admit that the F80 has nothing on the E92 in terms of exhaust note. The V8 screams like no other car in its price range. At 8,250 rpm it makes a shrill that will send shivers down your spine. Buy one, roll the windows down, go through a tunnel, pin the throttle to the floor and prepare for audible ecstasy.
3) 사운드
4개의 배기구를 통해 뿜어져 나오는 V8 4,000cc 의 엔진 소리는 여타 차량과는 비교할 수 없을 정도로 좋다. 개인적으로는, e92 보다 f80 이 더 좋지만, 배기구를 통해 뿜어져 나오는 배기소리 만을 놓고 본다면, f80 m3 배기소리에 완전히 실망하게 된다는 점은 인정해야 한다. e92 m3 의 우렁찬 V8 엔진 사운드는 그 가격대에서 흔하게 경험할 수 있는 것이 아니며, 8,250 rpm 에서 등골이 서늘할 정도의 전율을 운전자에게 전달해 주기도 한다. 한번, e92 m3 를 구매해서, 창문을 열고, 터널에 한번 들어가서, throttle 이 활짝 열린 엔진의 환상적인 소리를 경험해 보라.
4) Style
Not only is the engine in the E92 M3 the last of its kind, but so is the body style. Technically, the E92 M3 coupe is the last M3 coupe to ever exist. That job now goes to the M4. So being that the M3 started life as a coupe, with the E30, the last ever coupe version is something to behold and cherish.
4) 스타일
e92 m3 의 엔진이 더 이상 생산되지 않는 엔진이라는 장점 뿐만이 아니라, e92 m3 의 차체의 외형도 주목해야 한다. 기술적으로, e92 m3 는 m3 쿠페로써 BMW 에서 생산한 마지막 m3 쿠페라는 점이다. 그리고, 이 쿠페의 모습을 m4 가 계승했다. e30 m3 쿠페가 m3 쿠페로써 첫번째로 생산된 모델이며, e92 m3 는 최후의 쿠페로 생산된 m3 로써, 사람들에 의해 평가를 받을 것이며, 그 가치를 인정받게 될 것이다.
5) Nostalgia
Sometimes, owning a certain car can be a thrill of its own. Knowing that the E92 is the last of its kind in so many ways, and so unique in its family tree, will make the ownership experience that much better. While the rarity of its qualities may cause it to go up in value, and actually become an appreciating investment, it may be worth holding on to for nostalgic reasons. It would be a cool and interesting car to keep in the family and pass on, and tell stories to children and grandchildren of how it's the only car of its kind. There are many great reason to own an E92 M3 but, for me, this is the best one.
5) 과거에 대한 향수
때때로, 자동차를 구매한다는 것 그 자체만으로도 흥분이 될 수 있다. 많은 방면에 있어 최후의 모델이며, BMW m 자동차의 계보를 보더라도, 매우 독창적인 자동차인 e92 m3 는 단순한 구매와 소유를 뛰어넘는 경험을 안겨줄 것이다. 성능과 품질 면에서의 희귀성 때문에 그 가격은 점차 올라갈 것이며, 따라서, e92 m3 는 진짜 가치투자의 대상이 될 것이며, 과거에 대한 향수 때문에 소유하고 있는 것도 가치있다고 생각한다. 세대를 거치면서 이토록 재미있고, 독특한 e92 m3 를 계속 소유하면서 아이들과 손자 손녀들에게 왜 이 e92 m3 가 그토록 희귀성과 유일성을 가진 차인지를 설명해 주는 것도 재미있을 것이다. e92 m3 를 소장해야 하는 많은 이유가 있지만, 개인적으로는 그 중에서도 nostalgia(과거에 대한 향수) 가 가장 큰 이유가 될 것이라고 말하고 싶다.
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