Oct. 2 (Bloomberg) -- www.bloomberg.com ?http:>Hyundai Motor Co. bucked a U.S. slump in September, increasing vehicle sales for the third month in a row while www.bloomberg.com ?http:>Toyota Motor Corp. and www.bloomberg.com ?http:>Honda Motor Co. saw demand drop after “cash for clunkers” rebates ended.
도요타나 혼다가 Cash For Clunkers (미정부 노후차 보상제도)후에 수요가 감소한 반면 현대차는 3달 연속으로 판매가 증가하고 있다.
Hyundai, South Korea’s largest automaker, posted a 27 percent sales increase while affiliate www.bloomberg.com ?http:>Kia Motors Corp. had a 24 percent gain. That compared with declines of 13 percent for Toyota, Japan’s largest carmaker, 20 percent for Honda and 7 percent at Nissan Motor Co. Industrywide sales fell 23 percent, Autodata Corp. said, led by General Motors Co.’s 45 percent drop.
한국 최대의 자동차 회사 현대는 27% 판매증가, 자회사인 기아자동차는 24%를 보인 반면에
일본 최대의 자동차회사 도요타는 13%, 혼다는 20%, 닛산이 7% 판매감소를 보였고 업계전반적으로 평균 23% 하락
Autodata Corp.에 따르면 GM은 45% 하락을 보인것으로 기록됬다.
“They’re still being very aggressive with incentives, spending nearly double in September what they did last year,” said Toprak, head of industry analysis for TrueCar Inc., an automotive pricing and data service in Santa Monica, California.
Hyundai shares didn’t trade in Seoul today as the market is closed for a holiday. The stock fell 8.1 percent to 102,500 won yesterday.
"아직도 (현대는) 인센티브에 관해 매우 공격적이에요, 작년 9월달에 비하면 거의 두배의 인센티브를 제공하는 거거든요"
켈리포니아 산타모니카에서 자동차 가격과 자료 서비스를 제공하는 TrueCar Inc.의 업계 전문가 Toprak은 말했다.
현대 주식은 지금 서울에서 휴일로 인해 시장이 문닫은 상태로 거래가 되지 않고 있습니다. 주식은 8.1% 떨어진 10만 2,500원입니다.
Hyundai
Seoul-based Hyundai spent about $3,200 per vehicle last month, up from about $1,700 in September 2008, Toprak said.
현대는 차 한대당 작년의 $1,700 보다 오른 3,200불의 인센티브를 지단달에 지원했다
U.S. Sales in September for Asia-based Automakers
9월 미국내 아시아계 자동차회사 판매량 Sep-09 Sep-08 Change % DSR %* Toyota 126,015 144,260 -12.6% -16.1% Honda 77,229 96,626 -20.1% -23.3% Nissan 55,393 59,565 -7.0% -10.7% Hyundai 31,511 24,765 27.2% 22.2% Kia 21,623 17,383 24.4% 19.4% Mazda 14,234 16,169 -12.0% -15.5% Subaru 14,593 14,491 0.7% -3.3% Mitsubishi 4,712 7,378 -36.1% -38.7% Suzuki 1,861 4,083 -54.4% -56.2% Isuzu 0 258 -100.0% -100.0% *Isuzu 이스즈는 지난 1월에 미국에서 철수, 판매종료
소나타 2.4gdi출시하면서 미국판매 내년에 시작하면 ... 판매율 가파르게 올라가겠군.
지금 현재의 판매량으로 따지자면 현대가 극복하려면 참 힘겨워보이지만..
지금 같은 추세라면 토요타를 따라 잡는 것은 꿈같은 일만은 아닐 듯..