출차 : https://www.janes.com/defence-news/news-detail/japan-aiming-to-start-production-of-new-fighter-aircraft-in-fy-2031
08 JULY 2020
Japan aiming to start production of new fighter aircraft in FY 2031
by Kosuke Takahashi
The Japan Ministry of Defense (MoD) has proposed to members of the country’s National Diet (parliament) that series-production of a next-generation multirole fighter aircraft to replace the Japan Air-Self-Defense Force’s (JASDF’s) Mitsubishi F-2 should start in fiscal year 2031 (FY 2031).
docunemts obtained by Janes on 8 July show that the MoD aims to start prototype production in FY 2024, which will be followed by flight tests from FY 2028 ahead of the start of mass production three years later. The ministry plans to begin formally deploying the new aircraft around 2035, which is when the F-2s are scheduled to be retired.
The docunemts also show that work on the conceptual design of the aircraft, along with determining the weight and the thrust of the engine(s), is expected to begin by the end of FY 2020. A total of JPY11.1 billion (USD103.2 million) has been earmarked for initial design costs.
Moreover, Tokyo is planning to select a company to manufacture the aircraft’s fuselage by the end of January 2021, at the latest.
In December 2019 the MoD in Tokyo released this ‘conceptual image’ of the new fighter aircraft. (Japanese MoD)
The MoD has reiterated that it will pursue a Japan-led development of the new fighter, which is widely expected to feature two engines, with the possibility of international collaboration. In this context Mitsubishi Heavy Industries (MHI) is almost certain to lead local participation, with engagement on propulsion led by IHI Corporation.
Some of the ministry’s priorities for the new aircraft are that it features stealth and electronic warfare capabilities, sensors with advanced detection capabilities, and inter-operability with the US military.
일본 방위청에서 f-3 개발스케줄이 나왔습니다
2024년 프로토타입 조립, 2028년부터 테스트, 3년이내 대량생산
작년 일본 단독개발은 취소했고 atd-x로 기술실증도 어지간히 마쳤으니
저 스케줄대로 나올 가능성이 높아보입니다.
이미 올해초 단독개발 포기하고 사업파트너 구한다는 발표에
미국 록마, 보잉, 제너럴다이내믹스, bae 등 어지간한 업체들 전부 구애중이지만
f-2의 고비용의 경험때문에 록마의 정치적 비선호도가 있기에
이번에는 주도권을 일본이 쥐고 개발할 가능성이 높아보입니다
f-35 해병타입도 105대나 주문했는데 일본 공군력이 너무 강해지는군요
아니었나?? 템페스트인가??
최초의 f-3의 디자인에서는 많이 변화되긴 했습니다
우리나라 정경 비리와 군비리의 롤모델이 일본이죠 일본의 근본이 유착에서 상부상조하는 구조라서 가성비 있는 무기는 절대 못 만듭니다
짱깨의 j-20 공개 시점부터 f-3를 '스텔스기를 잡는 스텔스기'로 상정했기에
플랜대로만 나온다면 f-22에 버금가는 제공기가 될 가능성이 높습니다
그리고 비용이 중요하지만 최우선 순위에 두지는 않을것 같습니다
atd-x 만들고 띄울때까지 일본 항공, 전자산업의 기술퇴보를 막기위해 장기간 이미 연구비를 제공해왔기에
이제와서 기술을 위해 새로 투입될 비용이 높지않은데다
기술검증도 되었고 실전배치까지의 비용도 높게 잡았기에 영국미국에서 같이 하자고 줄서있는 상황이니까요
성능이 좋다면 어느나라에서 도입할지도 모를 일입니다
또 방심하다 나라를 통째로 빼았겼었죠
그런데 또 방심합니까...
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